De maand oktober - Reisverslag uit Cary, Verenigde Staten van Sheila - WaarBenJij.nu De maand oktober - Reisverslag uit Cary, Verenigde Staten van Sheila - WaarBenJij.nu

De maand oktober

Door: Sheila

Blijf op de hoogte en volg Sheila

05 November 2014 | Verenigde Staten, Cary

Oke, ik ben dus niet echt goed in het bijhouden van een blog, maar op speciaal verzoek van Anja en Enrico hier weer een nieuw bericht :) 

Wat heb ik allemaal beleefd in oktober? In Amerika betekent oktober Halloween en pompoenen. Ik ben dan ook naar de ‘pumpkin patch’ geweest waar we een cornmaze hebben gedaan. In een maisveld was een doolhof gemaakt waar 10 punten gevonden moesten worden. Uiteindelijk hebben we er 9 gevonden. De 10de konden we nergens vinden dus hebben we maar opgegeven. Natuurlijk hebben we ook een pompoen gekocht, want dat hoort nou eenmaal als je naar een pumpkin patch gaat.
Thuis heb ik samen met de kinderen de pompoenen uitgesneden. Dit was toch moeilijker dan ik had gedacht. Mijn Mickey Mouse leek namelijk meer op een varken...

De school van de jongste drie kinderen had een ‘Trunk or Treat’ georganiseerd. We hebben de achterbak van auto versierd en de kinderen gingen op het schoolplein langs alle auto’s trick-or-treat’en om snoep te verzamelen. Het resultaat: genoeg snoep voor het komende jaar. En dan was het nog niet eens Halloween!
Voor Halloween zelf hadden de kinderen wat vriendjes en vriendinnetjes uitgenodigd. Samen met de kinderen heb ik toen van te voren Halloween cupcakes gemaakt. En ik weet niet waarom, maar blijkbaar leek het ons een goed idee om er 40 te maken. Het is inmiddels bijna een week later en er staan er hier nog steeds 30.
De avond van Halloween zijn de kinderen gaan trick-or-treat’en. Ze zijn langs de deuren van huizen gegaan om nog meer snoep te gaan verzamelen. Dit vond ik er leuk om te zien. Overal op straat liepen kinderen en ouders verkleed en een heleboel huizen waren versierd. Een aantal mensen hadden in hun achtertuin een haunted house gemaakt, compleet met kerkhoven, mummies en kettingzagen. Ik weet niet hoe de kinderen het overleefd hebben, maar ik ben een aantal keer toch heel erg geschrokken. Het was echt super gemaakt en heel leuk om doorheen te lopen.

Behalve Halloween was er in oktober ook de State fair; een soort kermis ongeveer zo groot als een pretpark. Er waren allerlei verschillende attracties, heel veel voedselkraampjes en kraampjes waar je spelletjes kon doen om knuffels te winnen. Ik hou normaal niet van de kermis, maar de fair was wel super leuk. Ik heb verschillende acttracties uitgeprobeerd en een gefrituurde oreo gegeten. Ja, een gefrituurde oreo. Het klinkt nogal raar, maar ik moet toegeven dat het eigenlijk best lekker was. Ook heb ik 2 goudvissen gewonnen. Ik dacht altijd dat ze dat alleen op tv deden, maar nee hoor, je kan serieus levende vissen winnen. Helaas zijn ‘fairvissen’ niet van heel goede kwaliteit, want van de 8 vissen die we in totaal hadden gewonnen waren er de volgende dag al 6 dood. Toen zijn we maar naar de dierenwinkel gegaan om 4 nieuwe te kopen. Nu wonen we dus met 7 mensen, een hond en 6 vissen in een huis. Lekker druk, maar wel erg gezellig.

Dat waren wel een beetje mijn belangrijkste belevenissen van oktober. Op naar november en Thanksgiving!

  • 24 November 2014 - 15:09

    Henriëtte:

    Ha Sheila,

    wat leuk om iets te lezen over je belevenissen in Amerika! Ik had net van Lieke Kodde wat gelezen over haar reis door Thailand/Laos, toen ik bedacht dat ik van jou nog niks gelezen had. Dus even zoeken en ja, zelfs foto's! Ondanks dat je niet echt vaak schrijft is het superleuk om zo af en toe eens te lezen hoe het met oud-studenten gaat in het buitenland. Blijven schrijven dus! Bevalt het verder goed daar? Hard werken of valt dat mee? Veel success en plezier en tot een volgend verhaal ;)

    Groeten,

    Henriëtte

  • 24 November 2014 - 17:02

    Sheila :

    Hoi Henriëtte,

    Bedankt voor de reactie. Leuk om te horen dat je mijn blog met plezier leest. Ik werk ongeveer 5 uur per dag en in het weekend ben ik vrij. Het is vooral de kinderen naar school brengen en ophalen en activiteiten met ze doen na school, dus het is niet echt hard werken en het is alleen maar leuk. Ik heb het hier erg naar mijn zin en voel me helemaal thuis.

  • 19 December 2014 - 15:41

    Anita:

    Hoi Sheila,
    Leuk om je belevenissen in Amerika te volgen.
    Toch een heel andere wereld lijkt mij.
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat.
    Gisteren hadden we kerstfeest op school en toen hadden we het nog even over jou. ( met Barabara en Dominique). Het was weer erg gezellig.
    Hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.
    Groetjes Anita

  • 02 Februari 2015 - 17:50

    Sheila :

    Hoi Anita,
    Sorry voor de late reactie.
    Leuk dat je mijn belevenissen volgt.
    Het is inderdaad anders hier en in het begin was het even wennen.
    Goed om te horen dat het kerstfeest weer een succes was.
    Doe iedereen op school maar de groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cary

Au pair in Amerika

Een jaar als au pair in North Carolina.

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2015

Februari, maart, april en mei

05 Maart 2015

Januari

03 Februari 2015

December

23 December 2014

November

05 November 2014

De maand oktober
Sheila

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 9685

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: