De eerste weken - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Sheila - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Sheila - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Sheila

Blijf op de hoogte en volg Sheila

29 September 2014 | Nederland, Terneuzen

Nou, ik ben inmiddels 3 weken in Amerika dus het wordt wel eens tijd voor een update.
Laat ik maar beginnen bij het begin: de orientatie. De orientatie was bedoeld als voorbereiding op een jaar in Amerika als au pair. Er waren in totaal 186 au pairs. We werden in twee groepen verdeeld en elke groep kreeg apart ‘les’ van een trainer.
We begonnen elke ochtend om 8 uur met het programma waarin onder andere Living in America, American Red Cross Child Safety, Child Care Training, Communication Techniques en Discipline and management of children voorbij kwamen. Kort samengevat: Veel blablabla, ‘NEVER LEAVE A CHILD ALONE!’, cpr en meer blablabla.
Ook was er een gelegenheid om met een guided tour of op eigen gelegenheid naar New York City te gaan. Ik ben dan ook met een aantal andere meisjes naar Times Square geweest, wat ondanks dat ik er al eerder geweest was toch weer indrukwekkend was om te zien.
Na de orientatie was het tijd om naar de hostfamily te gaan.

Aangezien North Carolina niet erg dicht bij New York ligt moest ik met het vliegtuig naar mijn hostfamily. Na een korte vliegreis van een uurtje kwam ik op het vliegveld aan waar de hele familie me stond op te wachten.
De eerste dagen in het gastgezin waren even wennen. Gelukkig is het een hele leuke familie. De ouders zijn super aardig en ook de kinderen zijn erg leuk.
Ik werk van maandag t/m vrijdag waarbij ik de drie jongste kinderen naar school breng, alle vier de kinderen van school ophaal, de oudste naar voetbal breng en ophaal, na schooltijd help met huiswerk en met de kinderen speel (de jongste vind het leuk om schooltje te spelen, waarin ze mij leert wat ze die dag allemaal op school heeft geleerd).
De weekends zitten vol met voetbal, want met 4 voetballende kinderen ga je heel wat voetbalwedstrijden af en als je dan ook nog eens seizoenskaarten hebt voor het professionele voetbalteam dan kun je je wel voorstellen dat ik af en toe een wedstrijd oversla.

Ik heb inmiddels een aantal au pairs uit de omgeving leren kennen en afgelopen zaterdag ben ik met drie andere meiden naar de bioscoop geweest. Zondag ben ik met de andere au pairs uit mijn cluster uit eten geweest bij The Cheesecake Factory. Na het hoofdgerecht zat ik al bomvol, maar ik moest en zou als nagerecht cheesecake eten, want zeg nou zelf: naar The Cheesecake Factory gaan en vervolgens geen cheesecake eten dat kan natuurlijk niet. De oreo cheesecake die ik had uitgekozen was super lekker, maar zoals alles in Amerika veel te groot. Gelukkig hebben Amerikaanse restaurants van die handige doggybags waarin het overgebleven eten gewoon mee naar huis genomen kan worden. Dat heb ik dan ook maar gedaan.

Zoals jullie kunnen lezen heb ik het goed naar mijn zin en ben ik voorlopig nog niet van plan om naar huis te komen.

  • 29 September 2014 - 18:19

    Cynthia Puister:

    Hartstikke leuk Sheila, en ben helemaal verlekkerd en stiekem een beetje jaloers op je Cheesecake gedeelte :D! Succes nog met alle voetbalwedstrijden!

  • 30 September 2014 - 08:42

    Anja Francke:

    Hoi Sheila,
    Super leuk om te lezen wat je zoal gedaan hebt. En fijn dat je al leuke vrienden hebt om mee om te gaan.
    Je vader was hier dit weekend, was gezellig.
    Ik straks de stad in met de achterbuuf.
    Dikke zoen en veel plezier.
    x Anja en enrico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Terneuzen

Au pair in Amerika

Een jaar als au pair in North Carolina.

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2015

Februari, maart, april en mei

05 Maart 2015

Januari

03 Februari 2015

December

23 December 2014

November

05 November 2014

De maand oktober
Sheila

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 9695

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: