Een dag voor vertrek - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Sheila - WaarBenJij.nu Een dag voor vertrek - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Sheila - WaarBenJij.nu

Een dag voor vertrek

Door: Sheila

Blijf op de hoogte en volg Sheila

07 September 2014 | Nederland, Terneuzen

Hoi allemaal,

Voor een jaar als au pair naar Amerika. Dat leek me wel wat. Na er een tijdje over te hebben nagedacht heb ik me in februari toch maar aangemeld. Het begon allemaal met het aanmaken van een dossier waarna een gesprek met activity international volgde. Uiteindelijk was mijn dossier afgerond en kon ik gaan skypen met Amerikaanse gezinnen. Al vrij snel kwam ik in contact met een leuke familie in North Carolina en heb ik besloten om met deze familie te matchen. Het gezin heeft 4 kinderen waar ik voor ga zorgen: 3 meisjes van 7, 13 en 15 jaar en een jongen van 10 jaar.

Nadat ik gematched had werd het tijd om me voor te bereiden op mijn vertrek naar Amerika. Mijn visum moest geregeld worden, ik moest een goede verzekering afsluiten, ik moest worden uitgeschreven bij de gemeente enz. Inmiddels is dat allemaal geregeld en is het morgen eindelijk zover. Morgen, 8 september 2014, vertek ik naar Amerika! Ik vlieg eerst naar New York waar ik met een groep andere au pairs een oriëntatie heb. Donderdag vlieg ik dan verder naar North Carolina waar ik ‘mijn’gezin ontmoet en waar het echte avontuur gaat beginnen.

Ik kan niet wachten en hoop een super leuke tijd te gaan hebben!