Februari, maart, april en mei - Reisverslag uit Cary, Verenigde Staten van Sheila - WaarBenJij.nu Februari, maart, april en mei - Reisverslag uit Cary, Verenigde Staten van Sheila - WaarBenJij.nu

Februari, maart, april en mei

Door: Sheila

Blijf op de hoogte en volg Sheila

04 Juni 2015 | Verenigde Staten, Cary

“Ik beloof niks, maar ik zal proberen mijn bericht van februari zo snel mogelijk te plaatsen.” Dat schreef ik een hele tijd geleden. Inmiddels zijn we een aantal maanden verder maar hier is dan eindelijk een nieuw bericht.

Begin februari was het de Superbowl op tv. Voor veel Amerikanen is dit een leuke combinatie van food, beer and “football”. Nu ben ik niet heel erg geinteresseerd in American football, maar ik moet zeggen dat ik wel lekker heb gegeten. Van de wedstrijd zelf heb ik weinig meegekregen.

Eind februari was het aan het sneeuwen en de kinderen hadden daarom vrij. Dat is ook weer typisch Amerikaans hoor. Er ligt een centimeter sneeuw en alle scholen gaan gelijk dicht. Niet dat ik het erg vond, want ik heb gezellig met de kinderen in de sneeuw gespeeld, gesleed en gewandeld.

Vervolgens begon het in maart echt lenteweer te worden en half maart was het opeens 29 graden. In de achtertuin hebben we een kampvuurtje gemaakt waar we marshmallows gingen roosteren om s’mores te maken. Ik had nog nooit eerder s’mores gegeten, maar ze waren mega lekker.

Begin april hadden de kinderen een week vrij van school. Het was nog steeds lekker weer dus we zijn veel buiten geweest en we hebben geminigolft. Het was alweer een tijdje geleden dat ik dat gedaan had en dat was te zien aan de scores. Ik verloor namelijk van een 7-jarige. Het was wel erg leuk. Ook zijn we naar een meer hier vlakbij geweest. Het water was nog erg koud, dus echt gezwommen hebben we niet, maar we hebben wel lekker op het strandje gelegen. Natuurlijk had ik me weer niet goed ingesmeerd en kwam ik verbrand terug.

Verder ben ik in april naar een concert van All Time Low geweest. Omdat het die dag ‘record store day’ was hadden ze ’s middags een album signing. Daar ben ik naartoe gegaan waar ik ze ontmoet heb en waar ze mijn album gesigneerd hebben. Zowel de signing als het concert waren super en ik heb een leuke dag gehad.

Voor de clustermeeting zijn we naar een women & children’s shelter gegaan waar we lunch gemaakt en geserveerd hebben voor de vrouwen en kinderen die daar woonden. We hebben spaghetti met ‘meatballs’ en salade en knoflookbrood gemaakt. De meeste mensen vonden het erg lekker en ze waren dankbaar dat we kwamen.

Eind april kwamen mijn moeder en Kim naar North Carolina om mij op te zoeken. Kim zou rond half 6 ’s middags landen en mijn moeder rond half 7. Ik zou naar het vliegveld gaan om ze daar op te halen. ’s Middags kreeg ik een bericht van Kim dat ze haar aansluitende vlucht in Chicago gemist had. Ik ben toch maar naar het vliegveld gegaan om mijn moeder op te wachten. Uiteindelijk kwam Kim na heel veel gedoe en heel veel uren wachten op het vliegveld rond half 2 ’s nachts in NC aan.
In het weekend dat mijn moeder en Kim hier waren zijn we naar Myrtle Beach, SC geweest. Het was best wel lekker weer dus we zijn naar het strand gegaan en hebben in de zee gezwommen. Ook zijn we naar een alligator reservaat geweest waar ze behalve alligators ook apen, kangoeroes, slangen en andere reptielen hadden.
Doordeweeks zijn we in de buurt gebleven en zijn we onder andere naar het winkelcentrum, het meer en een baseball wedstrijd geweest. Ook zijn we naar een live escape game geweest. We werden in een kamer opgesloten en we kregen een uur de tijd om door middel van aanwijzingen en objecten in de kamer te ontsnappen. Helaas is het ons niet gelukt om op tijd te ontsnappen, maar het was wel heel leuk om te doen.
De dagen dat mijn moeder en Kim hier waren, waren super gezellig en ik heb het naar mijn zin gehad!

Eén van mijn hostkids gaat volgend schooljaar naar highschool dus eind mei had ze de graduation van middle school. Alle leerlingen hadden zo’n toga aan die je altijd in Amerikaanse films ziet. Ik ben nooit eerder naar een Amerikaanse graduation geweest dus het was leuk om te zien hoe ze dat hier doen.

Deze clustermeeting zijn we gaan lasergamen. We hadden 8 verschillende missies waar we in verschillende ruimtes in teams of alleen de anderen probeerden uit te schakelen. Het was erg gezellig.

Mijn au pair jaar eindigt in september en een tijdje terug heb ik de papieren gehad om te verlengen. Ik kon 6, 9 of 12 maanden verlengen in hetzelfde of een ander gezin. Ik heb besloten om nog 9 extra maanden bij hetzelfde gezin te blijven. Ik kom dus niet in september, maar in juni volgend jaar naar huis.

  • 04 Juni 2015 - 23:06

    Cynthia:

    Leuk om je verhaal weer te lezen en te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt! Vind het echt stoer van je

  • 05 Juni 2015 - 15:47

    Sheila :

    Dankje Cynthia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cary

Au pair in Amerika

Een jaar als au pair in North Carolina.

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2015

Februari, maart, april en mei

05 Maart 2015

Januari

03 Februari 2015

December

23 December 2014

November

05 November 2014

De maand oktober
Sheila

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1675
Totaal aantal bezoekers 9672

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: