December - Reisverslag uit Cary, Verenigde Staten van Sheila - WaarBenJij.nu December - Reisverslag uit Cary, Verenigde Staten van Sheila - WaarBenJij.nu

December

Door: Sheila

Blijf op de hoogte en volg Sheila

03 Februari 2015 | Verenigde Staten, Cary

Zoals gewoonlijk weer veel te laat, maar hier mijn verslag van december.

De eerste paar weken van december waren niet echt bijzonder. Geen speciale of leuke dingen gedaan. Het gewone dagelijkse leven van de kinderen naar school en activiteiten brengen en ophalen.

Zoals ik had verteld zou ik 24 december naar New York gaan dus besloten mijn gastgezin en ik om de cadeautjes maar een dag eerder, op 23 december, uit te pakken. Het was erg gezellig en ik heb leuke cadeau’s van ze gehad. Mijn gastgezin was ook erg blij met de cadeautjes die ik voor hen had gekocht.

Ik was van plan om de volgende dag op het vliegveld in te checken, maar na het uitpakken van de cadeau’s besloot ik om dit toch maar even thuis te doen. Ik ging dus naar de website om online in te checken om er vervolgens achter te komen dat mijn vlucht gecancelled was. Altijd leuk... Vooral als je daar om 10 uur ’s avonds achter komt. Ik heb toen verschillende keren gebeld naar cheaptickets en de luchtvaartmaatschappij om meer informatie te krijgen. Het leuke is dat je geen Amerikaan aan de lijn krijgt, nee ik kreeg een Indiër en een Chinees die ik nauwelijks kon verstaan. Na heel veel rompslomp en twee uur aan de telefoon was ik er eindelijk achter dat mijn nieuwe vlucht een uur later dan de geplande tijd zou zijn. Vervolgens werd ik om 1 uur ’s nacht gebeld door de luchtvaartmaatschappij dat mijn vlucht was gecancelled en dat ik op een andere vlucht was gezet. Ja, daar was ik inmiddels al achter, maar toch bedankt voor het bellen.

De volgende dag ben ik naar het vliegveld gegaan en daar verliep alles prima. Goede vlucht gehad en toen ik landde stonden Kim en mijn vader me op te wachten. Het was heel leuk om ze weer te zien en Kim, ik had je grapjes gemist haha. We zijn naar het hotel gegaan om mijn spullen daar te zetten en daarna hebben we een beetje rondgelopen, maar verder hebben we die dag niet veel gedaan.

De dag daarna was het kerst, maar ik moet zeggen dat daar niet heel veel van te merken was. Behalve de kerstboom op rockefeller plaza waren er weinig festiviteiten. Ons kerstdinner bestond dan ook uit een stuk pizza en een salade. Een beetje karig voor kerst, maar ach. We hebben wel cadeautjes uitgepakt en hoe we het voor elkaar hebben gekregen weet ik niet, maar Kim en ik hadden zonder het te weten hetzelfde voor elkaar gekocht.

In de week dat we in New York waren hebben we vanalles gezien. Times Square, Central Park, Rockefeller Plaza, Brooklyn Bridge, 9/11 memorial, flat iron building, vrijheidsbeeld, Chinatown en little Italy. We zagen nog een winkel die ‘Clifford Michael’ heette (niemand, behalve Priscilla weet waarom dit nou leuk is om te vertellen maargoed). Ook zijn we het empire state building opgegaan. We wisten dat het druk zou zijn en dat we moesten wachten, maar we hebben bijna 3 uur in de rij gestaan om vervolgens boven te komen en te zien dat het ook daar superdruk was. Je kon bijna geen fantsoenlijke foto maken waar geen Chinees op stond en ik heb niks tegen Chinezen, maar ze staan altijd precies voor je net op het moment dat je een foto wil maken. Het empire state building was dus niet echt een succes, maar gelukkig zijn we ook naar top of the rock geweest waar alles beter geregeld was en waar je wel een foto kon maken en van het uitzicht kon genieten.
We zijn ook nog naar Hoboken naar Carlo’s Bakery geweest (die van dat tv programma ‘Cake Boss’ op TLC). Ook daar was het behoorlijk druk en moesten we in de rij staan voordat we naar binnen konden. We hebben een paar cupcakes gekocht en zijn toen maar weer snel naar buiten gegaan.

Toen we op een avond terug kwamen in het hotel bleek dat het Philadelphia Eagles football team in hetzelfde hotel verbleef als wij. Er stonden een paar mannen aan de bar en we vroegen ons af of dat nou de football spelers waren. Kim en ik zijn er toen maar naartoe gegaan en eén van hen bleek inderdaad een speler te zijn. We zijn met hem op de foto gegaan ookal wisten we niet wie het nou was. Inmiddels denken we te weten dat het Bennie Logan was. Nooit van gehoord, maar ach.

31 december was het natuurlijk oudjaar en we dachten dat het wel leuk zou zijn om naar Times Square te gaan ‘to see the ball drop’. Natuurlijk was het daar ook megadruk en om 12 uur ’s middags was heel Times Square al afgesloten omdat er zoveel mensen waren. We hadden geen zin om daar heel de dag in de kou te gaan staan dus hebben we maar een beetje rondgelopen in New York. Uiteindelijk zijn we ’s avonds toch maar terug gekomen en stonden we zo’n 10 straten van Times Square af en was de bal niet veel groter dan een centimeter. Maar goed, we kunnen zeggen dat we er geweest zijn en de bal hebben zien vallen.
De volgende dag vlogen we naar North Carolina, waar Kim en mijn vader nog een week bleven.

De week in New York was leuk en ik heb het naar mijn zin gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cary

Au pair in Amerika

Een jaar als au pair in North Carolina.

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2015

Februari, maart, april en mei

05 Maart 2015

Januari

03 Februari 2015

December

23 December 2014

November

05 November 2014

De maand oktober
Sheila

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 9688

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: