November - Reisverslag uit Cary, Verenigde Staten van Sheila - WaarBenJij.nu November - Reisverslag uit Cary, Verenigde Staten van Sheila - WaarBenJij.nu

November

Door: Sheila

Blijf op de hoogte en volg Sheila

23 December 2014 | Verenigde Staten, Cary

Ik had me voorgenomen om elke maand mijn blog bij te werken om iedereen een beetje op de hoogte te houden. Inmiddels is december al bijna voorbij, maar hier toch nog even een kort bericht over november.

Elke maand is er een clustermeeting waar we met alle au pairs uit de omgeving die bij dezelfde organisatie zitten iets leuks doen. In november was het een ijshockeywedstrijd in de PNC Arena. National Hockey League team ‘the Carolina Hurricanes’ tegen ‘the San Jose Sharks’.
Ik vind het altijd leuk om ijshockey op tv te zien, maar om bij een echte wedstrijd aanwezig te zijn was super. De westrijd zelf was helaas niet heel spectaculair en the Hurricanes verloren met 2-0 (of was het 3-0? Ik weet eigenlijk niet meer, haha). Het was wel erg gezellig en ik heb ervan genoten.

Een week later had mijn oudste hostkid een dansvoorstelling van school. De leerlingen hadden met twee dansleraressen een hele show in elkaar gezet. Er kwamen allerlei verschillende soorten dans in voor en de show was een groot succes. Het was erg leuk om mijn hostkid op het podium te zien staan.

Eind november was het natuurlijk Thanksgiving. De opa en oma van de hostkinderen waren vanuit New Jersey naar hier gekomen om dit samen te vieren. Ik had wel over Thanksgiving gehoord, maar ik wist eigenlijk niet wat het inhield of waarom ze het vieren en om eerlijk te zijn, ik weet het nog steeds niet. Het heeft iets te maken met dankbaar zijn voor wat je hebt, maar waarom ze daar een hele feestdag van maken, geen idee. Wat ik van te voren wel wist is dat er tijdens Thanksgiving veel wordt gegeten. Mijn hostmom heeft zo ongeveer de hele dag in de keuken gestaan om een Thanksgivingdiner te maken. Toen we eenmaal aan tafel gingen stond de tafel dan ook vol. Natuurlijk was er kalkoen. En niet zomaar een kalkoen, nee, een enorme joekel van 15 kilo! Als nagerechten hadden we ijs en verschillende taarten. Het was allemaal super lekker en ik heb me dan ook helemaal vol gegeten.

De dag na Thanksgiving was het Black Friday, een enorme uitverkoop. Mijn hostmom en de twee oudste kinderen zijn even naar het winkelcentrum gegaan, maar er waren weinig goede deals en ik heb toen maar besloten om niet te gaan. ’s Avonds zijn we nog even naar een Christmas lights iets geweest. Er was een groot grasveld afgezet waar allerlei bewegende figuren van kerstlichtjes waren gemaakt. Het was leuk om te zien, maar het was het uur rijden niet waard.

Tijdens één van de skypesessies kwam Kim met het leuke nieuws dat ze samen met mijn vader tussen kerst en oud en nieuw naar New York zouden komen en ze vroeg of ik ook wilde komen. Nou dat wilde ik natuurlijk wel. Kerst en oud & nieuw doorbrengen in New York wie wil dat nou niet. Na nieuwjaar vliegen we terug naar mijn gastgezin waar ze nog een week blijven. Inmiddels is het bijna kerst en vertrek ik morgen richting New York om ze daar te ontmoeten. Ik heb er heel veel zin in en ben benieuwd hoe het daar is.

Ik wens iedereen prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

  • 15 Januari 2015 - 15:43

    Henriëtte:

    Hallo Sheila,

    ik was vandaag allerlei blogs aan het lezen en bedacht toen dat ik jouw blog nog niet had gezien. Ik heb me nu dus gauw 'lid' gemaakt, zodat ik je berichten in de mailbox krijg, dan vergeet ik niet te kijken.
    Hoe was New York? Vast een heel bijzondere ervaring om daar met de feestdagen te zijn. Ook zonder die feestdagen al bijzonder lijkt me ;)
    Zo te lezen heb je het naar je zin. Echt leuk om van oud-studenten te lezen over hun belevenissen in het buitenland. Jij bent niet de enige. Er zit nog iemand in Nieuw-Zeeland en ook iemand in Thailand en omstreken. Allemaal andere ervaringen, maar voor iedereen blijvende herinneringen. Maak er wat moois van en blijf schrijven zo af en toe!

    Groeten,

    Henriëtte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cary

Au pair in Amerika

Een jaar als au pair in North Carolina.

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2015

Februari, maart, april en mei

05 Maart 2015

Januari

03 Februari 2015

December

23 December 2014

November

05 November 2014

De maand oktober
Sheila

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 9673

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: